"אנשים התחילו ללמוד תורה לאחר 60 שנות קומוניזם"

עמית דניאל 1 Comment on "אנשים התחילו ללמוד תורה לאחר 60 שנות קומוניזם"

בשנים האחרונות מתחוללת מהפכה של ממש ברחבי ברית המועצות לשעבר: עשרות כוללים נפתחים בזה אחר זה ובתוכם יושבים יהודים והוגים בתורה כשחלקם באים מרקעים שונים ולאחר שנות נתק מיהדות • כי התורה כוללת, מרגש

רבה של רוסיה, הרב בערל לאזאר בכינוס כולל תורה בשבוע שעבר צילום: שלומי כהן
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב משה וובר, מנהל רשת "כולל תורה בחבר העמים" – רשת כוללים בכל אירופה ליהודים ומקרבים אותם ליהדות, שוחח עם הרב משה בן לולו בתכניתו "הפוך על הפוך" כחלק מיום השידורים המיוחד של "קול חי" – עתים לתורה – המעלה על נס את חשיבות לומדי ולימוד התורה.

"השליחים הגיעו כבר לפני שנים רבות והם הקימו בתי כנסת ואימפריות גדולות מאד. בשנים האחרונות נוצר צורך שזיהינו אותו והוא לימוד תורה בצורה קבועה. הרבי הרי קבע לימוד מסודר כמבצע תורה, יום יום. זכיתי יחד עם ידידי הרב בן ציון ליפסקר, אחד השלוחים בעיר פטרבורג, זכינו להקים את מפעל כולל תורה כשמו כן הוא, כולל שיושבים ולומדים בו תורה".

הוא מספר על החששות בתחילת הדרך, "יהודי שדדו לו את הנשמה במשך 60 שנות קומוניזם והוא לא יודע הבדל בין גמרא למשנה. הכנו לו חוברות בצורה מסודרת. חששנו בתחילה והופתענו בצורה ויצאת דופן לטובה הפידבק והמשוב שאנחנו מקבלים מהשטח והאנשים שהתחילו ללמוד וההישגים שאנחנו רואים. ממש חבר מביא חבר ויחד לומדים תורה 2,500 לומדים ב-110 כוללים במסגרת קבועה. יהודים מגיעים באוקראינה, ברוסיה ובכל מיני מקומות. לראות את האנשים הללו באים ללמוד זה מרגש".

הוא מספר על המהפך שזה מחולל "רצינו שהלומדים יתקדמו גם בלימוד הלכה למעשה, היו גם 250 חופות ובריתות מילה לאנשים שלא זכו לעשות בזמן. עשרות ילדים התקבלו לחיידרים והרבה שעשו עליה לארץ מכל מיני מקומות מחבר העמים. בארץ" הוא מספר "הם הלכו לכוללים כי הם לא יכולים בלי ללמוד תורה. יש כאן מהפכה עצומה".

האזינו:



1 תגובות

מיין תגובות